lördag 28 februari 2009

Hall

Hur fort kan man renovera en hall?
Klockan är nu 12.08 och det är lördag.

Jag återkommer fortlöpande under dag
en och helgen med läget.

Nu ska här spacklas
!

Update!

Kl. 12.33
Fasen va tråkigt att maskera.


13.30 Lite data
support åt Sunne men annars går det framåt.



Målat
kanter och sånt.

14.50
Nu är första strykningen klar.



15.37
Har målat kanterna en andra gång. Verkar som att det bara behövs två gånger men mitt på så lär det nog bli tre gånger. Färgen täcker dåligt men som tur är så köpte jag färgen på Konsum och de har öppet hela helgen. =)

16.35
Andra strykningen är klar överallt. Det verkar inte behövas nån tr
edje strykning utan bara lite komplementstrykning på vissa partier. Beror säkert på hur ljuset ligger på. Eller rättare sagt brist på ljus. =)

17.25
Sitter och ser på "Arga snickaren". Själva väggmålningen är klar men funderar på om man ska ta dörrlisterna också. De såg vita ut innan men nu ser de gråa ut. Hm...



Så ser det ut nu. Hatthylla och skohylla på plats.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vart kommer all denna energin ifrån då ?

Härligt med nytt å fräsht iallafall...

NU skall jag sova innan jag skall upp & ut i vackra vädret & plåta gra..... eller motocross menar jag ju, ;)
Skit samma kul är det & frisk luft får man ;)

Kram

Anonym sa...

Hur lång tid tar det att få in ett nytt blogg inlägg då haha

kram

Anonym sa...

Marie anropar Tommy... hallå är du där ?

Du har glömt att uppdatera bloggen :D