onsdag 2 april 2008

Whats up, man?

Det har varit lite mycket nu.

Livet har en förmåga hända just nu.
Livet är inget man kan vänta på eller sakna för det finns ju faktiskt just nu och just här. Men ibland kan livet vara lite mycket, som just nu, just här.

31 mars gjorde jag min sista dag på den lokala bokhandeln. Det jag kommer att sakna mest är mina underbara arbetskamrater H och L. Utan er hade det varit hur tråkigt som helst att komma tillbaka efter studierna. Tack ska ni ha för det! Måste försöka hålla kontakt med er så mycket det bara går.

I dag har jag alltså gjort min andra dag som egen företagare (igen). Kan inte påstå att orderboken är välfylld om ens ifylld men jag har förhoppningar och tro på mig själv vilket är ett steg på vägen.

Om det var andra dagen i dag var det med andra ord första dagen igår.

Så, hur såg då den allra första dagen ut?

9.00-11.30 Möte med TH på SFW för att kolla orderhantering och godsflaggor
11.30-13.00 Lunch hos H och M. God pasta sås, mycket god till och med!
13.00-14.00 "jobba" hemma
14.00-15.30 möte om ett reklamutskick hos kund.
15.30-17.00 Prova ljussättning i fotostudion med M.
17.00-20.00 Hemma och tvättade
20.00-22.30 Golf hos H och M. Gick åt h-vete.

Det var den dagen det.

Andra dagen såg ut så här:
9.00-11.30 Foto i studion
11.30-14.00 Lunch och blandat jobb hemma.
14.00-15.00 Gjort klart ett förslag på godsflagga för SFW.
15.00-17.00 Få ihop räkenskaperna för RT. Är man kassör så är man.
17.00-18.00 Slöplockande med bilder och mappar i datorn.
18.00- Bloggskrivande, TV, datorn m.m.

Vad morgondagen har i sitt sköte kan man aldrig veta.
På agendan är bla:
Kolla ett affärsprogram som heter GARP
Ringa F-kassan om min underhållsskuld.
Gå till banken.
Ringa Bolagsverket och se hur långt mitt namnförslag har kommit.
Ringa och höra med en fastighetsmäklare om hur mycket en värdering kan kosta av lägenheten.
Ringa och kolla med Kanotcenter om deras höghöjdsbana.
Göra klart reklamutskick.
Kolla upp bokföringshjälp.
m.m.

Kan nog finnas nåt att göra i morgon med. Det finns kanske tom. tid för att gå ner på Hälsokompaniet? =)

Det här är ju en stor omställning från att bära, sälja, prismärka, sälja, packa upp, sälja, beställa, sälja böcker till att bli företagare.

Och det känns jäkligt bra!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Låter hur bra som helst Tommy!! Jag är SUPERGLAD för din skull!!

Lunch endera dagen kanske?!

Må så gott!! :)

Anonym sa...

Du glömde den lilla presenten till ditt företag :(

Sen förlorade du inte i golf du kom 2:a jag kom sist som vanligt...

Tesa sa...

Tycker också att det låter bra! Se till att hålla schemat fullt.

Lycka är när man får saker och ting att rulla!

Tommy sa...

Gunilla:
Visst! Hör bara av dig. Jag har all tid i världen, nästan. =)

Marie:
Jo, jag kom ihåg presenten men tänkte dra det i ett eget inlägg. =)

Tesa:
Det är ju så. Att orka hålla det hela rullande. Få flyt. Tanken är även att jag ska kunna göra lite saker för egen skull också. Fördjupa mina kunskaper i tex.Photoshop, förkovra mig i diverse ämnen och kunna / orka börja träna igen.

Its a new beginning on the prowl!

Hans Svensson sa...

Marie har allt lite fel om att du inte förlorade... som de säger i USA - tvåan är förste förloraren.

Fast å andra sidan har du ju vunnit något de sista dagarna - friheten att se din kreativitet och dina insatser ge resultat i det egna företaget.

Bara att lycka till! Fast inte i golf. Jag menar... förlora med 23 slag! :) *asg*

Tommy sa...

Hans:
23? Var det inte 21? STOOOR skillnad. Men efter att inte ha förlorat en enda match på 5 omgångar så ser jag det hela bara som ett mindre bakslag.

Anonym sa...

Åååååå, du är så rar. Vi saknar dig också. Jättemest!! Fast allra mest är vi glada för att du slipper gå hit mer.
På Tokia kan ingen höra dig skrika..........

L & H

Bea sa...

Lycka till så jättemycket med dina affärsplaner! När får man veta vad skapelsen ska heta!?

Hörs!