lördag 8 mars 2008

Information

Ärade läsare!

Nu ska jag delge de besökare som fortfarande kikar in här, i hopp om att det nångång ska finnas nåt nytt att läsa, information som ännu inte är officiell.

Informationen kommer att beröra både företag och människors liv.

Information som kommer att ändra saker och öden.

Information som är ny och het och som ännu inte nått de det berör som mest.

Här får ni, mina mest nyfikna och enträgna läsare, information som ni kanske skiter fullständigt i, jublar åt, förfäras inför eller helt enkelt ignorerar.

Vad är det då för information som jag smusslar med?

Jo

Inom ett par timmar kommer jag att lämna in min avskedsansökan till min arbetsgivare!

Alla papper är klara med a-kassan, starta-eget-bidraget är fixat och det enda som ännu inte är klart är själva namnet på firman.

Min tanke var att använda Pro-Log. Det vill säga PROduktions och LOGistiklösningar. Nu har dock Bolagsverket meddelat att namnet kan förväxlas med Prolog Data och Prolog Logistik och Projektledning AB. Min första tanke var väl att om de två bolagen kan få namnet så borde även jag få det men men...

Nu behöver jag nya fräscha namnidéer.
Shoot man shoot!

Eder alltid så ödmjuke vän och skribent.

6 kommentarer:

2maz sa...

ProgLog - 40-talistisk logistik när den är som mest lagom

Logging Me Softly - Produktionslogistik med äkta kärlek

Logger Boy - Snabbt, fränt och garanterat föräldrafritt

Bruce Willis Logistics - Kanske lite väl nischat, men grymmaste namnet på den här sidan världshistorien

Log This! - Med en fräck handrörelse och i samarbete med Baltic Incasso

ProFuckingLog - Garanterad succé på bolagsverket

Bäpple & Bapelsin - Ett namn som klingar lika självklart som vackert oavsett framtida verksamhet

Happy Production - Vi gör livet lättare på industrigolvet

Perfect Produktion - Stöddigt och utmanande

Lagom Produktion & Logistik - Om Jante fortfarande har ett fast grepp runt pungen på dig

Det var mina två cent... nu vill jag se lite engagemang här! ;)

Tesa sa...

ProFoLog (produktion, foto, logistik)

Protolog (produktion, Tommy, logistik)

Äh...jag kommer inte på mer. Du får speca mer vad det ska handla om!

2maz sa...

ProctoLog - Ändan på alla era problem

Hans Svensson sa...

ProSit? Har ingen aning om vad det ska stå för, men förkortningen är kul. Prosit - vi "snor" ihop produktionen?

ProTes? Bara en armslängd borta?

ProfIT - Professionella IndustriTillämpningar?

TJUV - Tommy Jansson UtVeckling?

TRUT - Tommys ResursUTveckling?

TJUT - Tommy Jansson Utveckling?

Log On Course (här finns "logga in" invävt i "logistik på rätt väg" och detta är mitt enda seriösa förslag).

Gunilla sa...

Något sent att säga men: JAG ÄR SÅ GLAD FÖR DIN SKULL!!! Lycka till!

Comvidare sa...

Mitt tips är att inte blanda in ditt namn i företagsnamnet. Då kommer det att bli svårsålt i framtiden när du erbjuds 15 miljarder för företaget. Sånt händer hela tiden. Jorusåatt. Och sen bör namnet förstås inte betyda pungsvett eller nåt annat olämpligt på "ett främmande språk". Jag brukar söka bland latinska ord för inspiration. Har man tur så hittar man ett väljklingande ord som man kan göra sítt företagsnamn.

Lycka till!