lördag 26 maj 2007

Jag, kalven.

Det är sent.
Lite för sent skulle en och annan väktare av moral och sunt leverne kalla det.
Nu hör jag inte till nån av dem så för min del sträcker jag mig till sent.

Har precis kommit hem efter en trevlig 50-års fest i Åmotsfors av alla ställen.
Får man chansen att träffa nya människor och äta god mat och dricka välsmakande drycker får man ta den.
I kväll har jag hetat Elvira, Peo, Sven och Bo-Göran.
Dessutom har jag för första gången i mitt snart 40 åriga liv kallats "påläggskalv".
Det var en ny upplevelse och jag lär inte glömma den i första taget.

Känner att mina inlägg upprepar sig men faktum kvarstår.
Vi KAN göra vad vi vill och uppnå vad som helst bara viljan och motivationen är tillräcklig.

Sov sött mina små läsare och dröm en framgångsdröm.
Förverkliga den i morgon!

Gonatt!

PS. Taxi tar 350kr för att hämta en nattvandrare i Åmotsfors för vidare färd mot Arvika. Bara så ni vet. DS

4 kommentarer:

Tommy sa...

Ingen som svarar på kalv? nänä.....

Anonym sa...

Jag tror inte jag fattade?
Dricker du som en kalv? Eller "kalvade" du??

Anonym sa...

Näe, "Påläggskalv"
Enligt Wikipedia:
http://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5l%C3%A4ggskalv

Anonym sa...

Jag hade bara tagit 200 kronor om du ringt efter min "gröna fara", å så hade det ingått en korv med bröd i det priset oxå efter vägen...sen en liten extra eller ett par mil sitesing hade ingått i det priset garanterat :)

Tänk på det nästa gång...

Hur har man råd att åka taxi när man pluggar, inte ens jag har råd att åka Taxi som sliter häcken av mig i Vården, jo´ ibland så jobbar jag faktiskt... tex. Denna veckan jobbar jag 2 nätter Phu!

Jag ska jobba inatt, kom hem idag onsdag för det...
De byter stammarna eller renoverar dem, alla lägenheter samtidigt i min trappuppgång det bör bli 9 lägenheter, alla dörrar står på vid gavel ut i trapphuset, ser ut som fan hemma...
som de skitar ner...
Ingen toa. dusch eller kökskran...
Trodde jag skulle få sova en liten stund innan jobbet med icke sa nicke...
Huvudvärk å instängd med hunden i sovrummet, man skulle behöva ett par hörselkåpor...
Intressantast blir det imorgon bitti vid 07.00 då jag ska sova samtidigt som de kommer till mig å för VÄSEN ????

Sen hade de sönder min toastol, vaktmästaren kom imorse vid 07.30 å sa till mig att du får köpa en ny toastol kostar 3300kr för din var den ende som inte höll...
Men va fan´har de haft sönder, ska jag inte bli skyldig...
Jag fick en bättre begagnad, jag vill ju inte lägga hela min tillbaka skatt på en skitholk, som jag planerat att ha på semestern...
Att få vara hemma hela semestern pga, ett inköp av en toastol NONONO...
Den gick jag inte på...

Jag vill ha lugnt å tyst... De ska jobba hos mig till 20.00 ikväll, jag ska till jobbet 20.30 jippi!

Vilken härlig dag hahahaha
Man blir härligt glad hahahahaha...