Eftersom jag ska vara med i utställningen "Konst på stan" i Arvika var jag tvungen att restaurera min hemsida. Den har stått helt stilla under ett år och nu när jag har möjlighet att få lite gratis reklam måste den se lite bättre ut.
Satte mig i går eftermiddag och grejade en sväng och så här ser början ut:
TommyJansson.se
Galleriet är bara påbörjat och egentligen skulle jag vilja ha det i samma stil som resten av sidan men mina kunskaper är begränsade. Så det får bli så här just nu.
Ser också att företagslänken inte funkar. Hm, hade för mig den funkade i går kväll? Sen ska det in fler bilder i de olika avdelningarna, få in en "hem" länk från galleriet. Troligen ta bort "Konstruktion" i menyn och byta in "Hem" där med.Ja, ja, det finns att göra i dag också med andra ord.
Keep up the good work!
fredag 27 juni 2008
söndag 22 juni 2008
Arvika Festivalen 3-4-5 Juli
Ja, nu är det inte många dagar kvar innan Arvika Festivalen slår upp sina dörrar/tält/grindar för i år. Och i år ska jag faktiskt gå dit! Det var några år sen nu eftersom artisterna inte har varit i paritet med kostnaden. In år har det dock kommit en nyhet nämligen dagsbiljetter för 40plusare. 195kr / dag.
Så, för några dar sen slog jag till och köpte biljetter för torsdagen och fredagen. Lördagens uppträdanden kändes inte så speciella för dagen men vem vet? När det blir lördag kanske man köper biljett även då, om det inte redan är fullt förstås.
Vad kan man då se på de här dagarna?
Mitt egna schema ser ut som följer:
Torsdag:
13.30 Timo Räisinen
17.30 Motoboy
19.30 Slagsmålsklubben
20.30 Håkan Hellström
22.45 The Kooks
00.15 Robyn
01.15 Slayer
Fredag:
15.00 Adam tensta
17.30 Hardcore Superstar
19.30 Kleerup
19.45 The Hellacopters
22.30 Kent
00.30 Interpol
Utöver de här kommer det säkert att bli en hel del annan musik. Det ska bli riktigt roligt. Och kameran ska med förstås!!
Nån mer som ska dit??
torsdag 19 juni 2008
Otydlig dag.
En del dagar känner man redan på morgonen hur det kommer att bli. Den här morgonen hade fel.
Vaknade 9.28 och kände mig utsövd. Nästan 8 timmars sömn utan att vakna en massa gånger bara för att fastställa att det var en timme sen senast jag kikade på klockradion. Somnade om och vaknade tio minuter senare av att B ringde på mobilen. Tack för den! Trots allt kände jag mig fortfarande utsövd. Det fanns energi nånstans inne bland alla lungor, artärer, fett och annat äckligt. Har en "att-göra-lista" som jag inte har kikat på ett tag och tänkte att nu jäklar ska jag beta av nåra prylar på den.
Efter ytterligare ett telefonsamtal, dusch och frukost...
PANG!
Orken, initiativförmågan, energin, fokus, allt var bara borta. Vart i hela friden tog den vägen? Framåt halv ett tänkte jag att det var dags att ta sig i kragen och gå till kontoret. Nånting måste jag få gjort. Om så bara lite dröl med Illustrator och loggor och sånt.
Regn, hittar inte paraplyet.
MP3-spelaren, "Low Battery".
Plånbok, hittar den inte.
Posten kom, bensinräkning på nästan 2000 pistoler. (Kollar FRA det här tro?)
Vid den här tidpunkten på dagen kom huvudvärken.
Går till jobbet och det är uppehåll, ja, nästan iaf. Tittar in på en väskaffär och köper mig ett paraply. Himlen visar sig inte från sin allra soligaste sida. Väl framme vid kontoret tar jag mig den uppiggningskur som jag redovisat för tidigare. Redbull, Dubbeldaim och huvudvärkstabletter.
Kände att det här räckte inte riktigt ända fram så det fick bli en liten uppiggare i form av ännu mer "Flight of the Conchords" med den inte alls så negativa titeln "Humans are dead!"
Nu känns det lite bättre, faktiskt!
EDIT:
Har anmält mig till "Konst på stan". Ska få visa upp 2 bilder i ett skyltfönster nånstans i centrum under 6 veckor i sommar. Börjar lördagen den 28 juni så nu ska man "bara" välja ut två bilder man vill visa och sen göra en liten presentation av sig själv som kan sälja bra. Känns inspirerande! Frågan är bara vilka två bilder man ska visa. HÄR finner ni några av dem. har ni nåt förslag?
Vaknade 9.28 och kände mig utsövd. Nästan 8 timmars sömn utan att vakna en massa gånger bara för att fastställa att det var en timme sen senast jag kikade på klockradion. Somnade om och vaknade tio minuter senare av att B ringde på mobilen. Tack för den! Trots allt kände jag mig fortfarande utsövd. Det fanns energi nånstans inne bland alla lungor, artärer, fett och annat äckligt. Har en "att-göra-lista" som jag inte har kikat på ett tag och tänkte att nu jäklar ska jag beta av nåra prylar på den.
Efter ytterligare ett telefonsamtal, dusch och frukost...
PANG!
Orken, initiativförmågan, energin, fokus, allt var bara borta. Vart i hela friden tog den vägen? Framåt halv ett tänkte jag att det var dags att ta sig i kragen och gå till kontoret. Nånting måste jag få gjort. Om så bara lite dröl med Illustrator och loggor och sånt.
Regn, hittar inte paraplyet.
MP3-spelaren, "Low Battery".
Plånbok, hittar den inte.
Posten kom, bensinräkning på nästan 2000 pistoler. (Kollar FRA det här tro?)
Vid den här tidpunkten på dagen kom huvudvärken.
Går till jobbet och det är uppehåll, ja, nästan iaf. Tittar in på en väskaffär och köper mig ett paraply. Himlen visar sig inte från sin allra soligaste sida. Väl framme vid kontoret tar jag mig den uppiggningskur som jag redovisat för tidigare. Redbull, Dubbeldaim och huvudvärkstabletter.
Kände att det här räckte inte riktigt ända fram så det fick bli en liten uppiggare i form av ännu mer "Flight of the Conchords" med den inte alls så negativa titeln "Humans are dead!"
Nu känns det lite bättre, faktiskt!
EDIT:
Har anmält mig till "Konst på stan". Ska få visa upp 2 bilder i ett skyltfönster nånstans i centrum under 6 veckor i sommar. Börjar lördagen den 28 juni så nu ska man "bara" välja ut två bilder man vill visa och sen göra en liten presentation av sig själv som kan sälja bra. Känns inspirerande! Frågan är bara vilka två bilder man ska visa. HÄR finner ni några av dem. har ni nåt förslag?
onsdag 18 juni 2008
tisdag 17 juni 2008
Trött
Ja, det där gick väl sådär. 10 dagar tog det innan bloggningen avtog och föll i glömska och utan inspiration. Men det hade trots allt lite inverkan på mitt sätt att tänka. Fortfarande finns tankarna om hur det ska gå åt skogen men det spirar hopp i mörkret.
Just nu har jag kommit hem efter en tur i Karlstad med M och diverse besök på ställen som säljer rosa saker och ett besök på Kils soptipp! Bara en sån sak!
Och nä, det var inte den gröna faran(Skodan) som skulle dit. De ville inte ha den kvar utan vi fick lämna en herrans massa löv och grenar.
Åter till titeln. (Det snurrar lite i skallen. Blodet börjar så sakta lämna de kramaktigt stela händerna som febrilt har sökt dörrhandtag och handbromsar under dagen. Nu börjar det sakta men säkert åter finner sig en väg mot huvudet.)
Jag är som sagt trött i skallen. Eftersom jag inte dricker kaffe, för detta med sig att jag inte har en naturlig tillgång till nåt uppiggande, dvs koffein. Min egen speciella kur är som följer:
1 st valfri energidryck
2 st valfria huvudvärkstabletter
1 st valfri choklad
Mitt huvud känns inte alls lika tungt och kroppen känns piggare efter en liten stund. Jag vet att det inte är det optimala receptet men bortsett från alla biverkningar (märkliga tillsatser, oekologiskt, sötbegärsframkallande m.m.) som det har på kroppen så funkar det för mig.
Vad har ni för egna små knep för att bli pigga?
Just nu har jag kommit hem efter en tur i Karlstad med M och diverse besök på ställen som säljer rosa saker och ett besök på Kils soptipp! Bara en sån sak!
Och nä, det var inte den gröna faran(Skodan) som skulle dit. De ville inte ha den kvar utan vi fick lämna en herrans massa löv och grenar.
Åter till titeln. (Det snurrar lite i skallen. Blodet börjar så sakta lämna de kramaktigt stela händerna som febrilt har sökt dörrhandtag och handbromsar under dagen. Nu börjar det sakta men säkert åter finner sig en väg mot huvudet.)
Jag är som sagt trött i skallen. Eftersom jag inte dricker kaffe, för detta med sig att jag inte har en naturlig tillgång till nåt uppiggande, dvs koffein. Min egen speciella kur är som följer:
1 st valfri energidryck
2 st valfria huvudvärkstabletter
1 st valfri choklad
Mitt huvud känns inte alls lika tungt och kroppen känns piggare efter en liten stund. Jag vet att det inte är det optimala receptet men bortsett från alla biverkningar (märkliga tillsatser, oekologiskt, sötbegärsframkallande m.m.) som det har på kroppen så funkar det för mig.
Vad har ni för egna små knep för att bli pigga?
onsdag 11 juni 2008
Missat jubileum
Missade ett jubileum i senaste inlägget.
Det var nämligen mitt HUNDRADE inlägg!!
Så nu firas det i inlägg nr. 101! =)
Grattis till mig själv.
"And now over to something comletely different"
I dag fick jag betalt för min första faktura som jag skickade ut och samtidigt kom det ett jobb på en lägenhet som ska fotas på måndag. Det skulle vara fler såna här dagar. Då kanske det kunde gå riktigt bra framöver. Har jag gjort reklam för mig själv? Nä, tänkte väl det.
Veckan fokus kommer därför att inriktas på att göra mer reklam.
Därför behöver jag idéer och råd om hur man billigast (gärna gratis) och enklast gör reklam för sig själv och sitt företag.
Det första jag ska göra är att få ihop en annons på Blocket där jag ska erbjuda mina "mäklarfoto"-tjänster. Texten har jag klar men det är bilderna som ska samlas ihop. Dags att leta igenom mapparna med husbilder och plocka fram det göttaste.
MEN, vad har ni mer för förslag på reklam man kan göra?
Det var nämligen mitt HUNDRADE inlägg!!
Så nu firas det i inlägg nr. 101! =)
Grattis till mig själv.
"And now over to something comletely different"
I dag fick jag betalt för min första faktura som jag skickade ut och samtidigt kom det ett jobb på en lägenhet som ska fotas på måndag. Det skulle vara fler såna här dagar. Då kanske det kunde gå riktigt bra framöver. Har jag gjort reklam för mig själv? Nä, tänkte väl det.
Veckan fokus kommer därför att inriktas på att göra mer reklam.
Därför behöver jag idéer och råd om hur man billigast (gärna gratis) och enklast gör reklam för sig själv och sitt företag.
Det första jag ska göra är att få ihop en annons på Blocket där jag ska erbjuda mina "mäklarfoto"-tjänster. Texten har jag klar men det är bilderna som ska samlas ihop. Dags att leta igenom mapparna med husbilder och plocka fram det göttaste.
MEN, vad har ni mer för förslag på reklam man kan göra?
tisdag 10 juni 2008
Dag 8
Dagens positiva inslag är barnens skolavslutning. Åkte hemifrån vid 5.50 ungefär och var framme vid 8.30 i Lima. Tyvärr tajmade jag det med att somna vid 02.30 kvällen innan så tre timmars sömn gjorde att resan blev seg.
Efter sex timmar var det dags att åka hemåt. Även den resan blev seg. Tre timmars sömn och sex timmars bilåkande är nog ingen bra kombination när allt kommer omkring.
EDIT:
Sverige dängde Grekland med 2-0!
Efter sex timmar var det dags att åka hemåt. Även den resan blev seg. Tre timmars sömn och sex timmars bilåkande är nog ingen bra kombination när allt kommer omkring.
EDIT:
Sverige dängde Grekland med 2-0!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)